کد خبر: ۸۸۶۹۷۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
ایران خواستار توضیح پاکستان شد

حمله موشکی پاکستان به ایران | ۱۰ نفر در سراوان کشته شدند | کاردار پاکستان به وزارت خارجه احضار شد+ فیلم

معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن چندین نفر بر اثر حمله موشکی پاکستان در یک روستای مرزی خبر داد. وی گفته که این افراد غیرایرانی بوده اند!
حمله موشکی پاکستان به ایران | ۱۰ نفر در سراوان کشته شدند | کاردار پاکستان به وزارت خارجه احضار شد+ فیلم
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا مرحمتی در گفتگو با مهر، افزود: ساعت ۴.۵ صبح امروز پنج شنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستا‌های مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است. در این حمله سه زن و چهار کودد غیر ایرانی کشته شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: یک انفجار نیز نزدیک شهرستان سراوان صورت گرفته که در آنجا تلفاتی نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: جزئیات و خبر‌های تکمیلی در ساعات آینده اعلام خواهد شد.

برخی منابع خبری نیز از حمله و انفجار در اطراف یک پایگاه سپاه در سراوان خبر داده اند. جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

گفته شده که پاکستان مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.

صفحه توئیتری اخبار نیرو‌های مسلح پاکستان نیز اعلام کرد؛ ۷ هدف در ۳ نقطه در خاک ایران (سراوان، شامسر و حنق) را مورد حمله قرار دادیم.

به نوشته عصرایران، در فضای مجازی توئیت خبرنگار پاکستانی نیویورک‌تایمز درحال چرخیدن است که گفته است: پاکستان اهدافی متعلق به جدایی‌طلبان بلوچستان در خاک ایران را هدف قرار داده است. 

سلمان مسعود در توییتی در شبکه ایکس نوشت که پاکستان «حداقل ۷ کمپ مورد استفاده جدایی‌طلبان بلوچ در عمق ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری خاک ایران را هدف گرفته است.»

او همچنین نوشت: «از نقطه نظر پاکستان، حملات تلافی‌جویانه به ایران برای حفظ بازدارندگی واجب بود. پاکستان اکنون ایران را ترغیب کرده است از هرگونه اقدامات تازه خودداری کند. در غیر این صورت امکان تشدید تنش وجود دارد.»

معاون امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان: این انفجارها از سمت پاکستان نبوده!

وی در اظهارات بعدی خود حمله از سوی پاکستان را رد کرد و اظهار کرد که به اشتباه گفته این انفجارها از سمت پاکستان بوده است.

بیانیه وزارت خارجه پاکستان

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: صبح امروز پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. تعدادی از تروریست‌ها در جریان این عملیات کشته شدند. 

وزارت خارجه پاکستان با تائید این حمله، آن را متوجه «تروریست‌‌های سرمچار» دانسته و نوشته است که این حمله «در پی سالها ابراز نگرانی پاکستان از فعالیت‌های تروریست‌های پاکستانی در مناطقی در ایران که در پی بی‌عملی تبدیل به پناهگاه آنها شده بود» انجام داده است.

ارتش پاکستان می‌گوید که «هفت هدف در سه منطقه مختلف در سراوان، شامسر و حنق» در سیستان و بلوچستان ایران حمله کرده و «کمپ‌های تروریست‌های سرمچار» را منهدم کرده است.

ایران و پاکستان نیروهای مخالف مسلح بلوچ و افغان موسوم به «سرمچار» را «تروریستی» می‌دانند.

ایران خواستار توضیح پاکستان شد

به گزارش ایلنا، در پی حمله صبح امروز از سمت پاکستان به یک روستای مرزی در اطراف سراوان در استان سیستان و بلوچستان یک مقام آگاه ضمن اعلام محکومیت شدید این حملات گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان در باره این حادثه است.

نیروهای مسلح در مرز مستقر شده‌اند

معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امنیت مرزهای شرقی کشور تامین شده و نیروهای مسلح در مرزها مستقر هستند، گفت: مشکلی برای تامین امنیت مرزها نداریم و ارتش و سپاه در مرزها حضور دارند.

کاردار پاکستان به وزارت خارجه فرا خوانده شد

 در پی حمله بامداد امروز از سمت پاکستان به روستایی مرزی در استان سیستان و بلوچستان ساعتی پیش کاردار پاکستان در تهران برای ادای توضیح در باره این حادثه به وزارت خارجه فراخوانده شد.  

پاکستان چگونه به ایران حمله کرد؟

در حالی که برخی رسانه ها از حمله موشکی پاکستان به ایران خبر داده بودند، منابع خبری دیگری از ورود هواپیماهای جنگنده پاکستان به حریم هوایی ایران و بمباران نقاطی از استان سیستان و بلوچستان خبر داده اند.

آمار جان باختگان سراوان به ۹ نفر رسید

 معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان: ۲ نفر مرد نیز جزء جان باختگان حمله موشکی صبح امروز پنجشنبه در یکی از روستا‌های مرزی سراوان هستند، که آمار به ۹ نفر رسید.

علیرضا مرحمتی در این رابطه اظهارکرد: ساعت چهار و پنج دقیقه صبح امروز پنجشنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستا‌های مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.  در این حمله ۲ مرد، سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شدند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: یک انفجار نیز نزدیک سراوان صورت گرفته که در آنجا تلفاتی نداشتیم.

جزئیات جدید/ ۱۰ نفر کشته شدند

مرحمتی، معاون استاندار سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات جدیدی از انفجار صبح امروز در یکی از روستا‌های مرزی اظهار داشت: ساعت ۴ صبح ۳ پهپاد به یکی روستا‌های مرزی ایران در سراوان حمله کرده‌اند.  در این حمله ۴ منزل تخریب شده و ۱۰ نفر کشته شده‌ا‌ند که همگی پاکستانی هستند. در حال بررسی هستیم که چگونه ایران افراد در این روستا ساکن شده‌اند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با تایید این انفجار‌ها تاکید کرد که اوضاع تحت کنترل است و در حال حاضر آرامش در مرز ایران و پاکستان برقرار شده و مسئولان در حال بررسی موضوع هستند.

وزیر کشور نیز درخصوص حمله امروز پاکستان در اطراف سراوان سیستان و بلوچستان گفت: اطلاعات دریافتی این است که ۴ کودک، ۳ زن و ۲ مرد که اتباع خارجی بودند در انفجاری که در روستای حدود ۳-۴ کیلومتری مرز ایران رخ داده، کشته شده‌اند.

سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
9
96
انشالله که وارد جنگ بی هدف و ناخواسته با همسایگان نشده باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
106
27
منتظر صدور بیانیه قدرتمند سپاه هستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
10
40
دیگه آخرشه
ناشناس
|
Oman
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
3
48
نه پاکستان از ما تشکرد فقط.چیزی نبود که
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
112
20
پیامی روشن برای تروریست های مرزی منطقه ، نه جایی در ایران دارید و نه در پاکستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
سه زن و چهار کودک کشته شدند.
آگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
5
36
ما اکثریت مردم ایران، جنگ با هیچ کشوری را نمی خواهیم و خواهان صلح با همه ی کشورها هستیم.
ناشناس
|
Kuwait
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
4
24
در این وضعیت نامناسب الان درگیر با همسایگان شده ایم این نشانه خوبی نیست برای کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
2
31
سلام چرا موشک ها رهگیری و منهدم نشدن
علیلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
36
5
منتظر انتقام سخت و پاسخ کوبنده سپاه پاسداران هستیم
ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
2
40
پس پدافند چیکار میکرد؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین